2012. szeptember 24., hétfő

Elnézést, de elfeledkeztem a blogomról:) Most van egy kis időm, írom is tovább. Tegnap este  paleokókuszos csokis muffint sütöttünk a Párommal, szeretném ennek a receptjét megosztani Veletek:)

Paleo kókuszos, csokis muffin 18 db (mi nagy tételben nyomjukXD)

Hozzávalók:
  • 2 tojás
  • 2 kanál nyírfacukor
  • 2 kanál vaníliás nyirfacukor
  • egy deci olivaolaj
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • 10 dkg zabliszt
  • egy teáskanál szódabikarbóna
  • egy teáskanálnyi kókuszzsír
  • víz 
 Paleo csokiöntet: 
  • egy evőkanál nyírfacukor
  • két evőkanál holland kakaópor
  • két evőkanál víz
  • egy deci kókusztejszín (ha nincs otthon, rakj egy kicsit több vizet a lábasba, amikor melegíted)
Elkészítés:
Két tojást, nyírfacukrokat, olívaolajat habosra keverjük, hozzáadjuk a kókuszreszeléket, zablisztet, szódabikarbonát és keverjük, majd annyi vízet öntünk hozzá, hogy egy sütemény féle masszát kapjunk, tehát ne legyen túl folyós és szilárd sem. Kókuszzsírral kikenjük a muffin sütöformákat és belekanalazzuk a tésztát. majd előmelegített sütőben, kb. 180 fokon 30 percig sütjük.

A csoki öntethez a hozzávalókat belerakjuk egy edénybe és nagyon pici lángon összemelegítjük, amíg a nyírfacukor el nem olvad benne. Figyeljünk rá, hogy ne forrjon fel, csak melegíteni szabad!!

Ha kész vannak a muffinok( bele szúrkáltunk kést, vagy hústűt a közepébe és nem ragadt rá a tészta), akkor kivesszük, picit hagyjuk hűlni, majd a formából kivéve, megkenjük a csokiöntettel és kókuszreszeléket hintünk rá. Isteni finom, omlós sütit kapunk, én tegnap este megcsináltam, ma reggelre egy falat sem maradt belőle:D:D

Jó étvágyat:)

2011. november 5-én jött el az a vasárnap este, amikor szakítottam az addigi önpusztító életemmel. Másnap reggeltől nem ettem finomított szénhidrátot, krumplit, rizst, tésztát, kenyeret, péksüteményt, cukrot és tejterméket. Ezt nevezik paleolit táplálkozásnak. Emlékszem, kételkedtem és féltem, hogy mit fogunk enni??? Kételkedtem, hogy ha nem eszünk tejterméket, honnan lesz kalcium a szervezetünkben? Mi lesz ha csontritkulásom lesz? Honnan lesz rost? A paleo ellent mond, minden eddigi táplálkozási piramisnak, mindennek, amit eddig tanultam. Ugye mit sugallnak nekünk a tankönyvek, szakirodalmak, újságok? Egyél zsírszegény ételeket, táplálkozásod 60%-a legyen szénhidrát, joghurt, túró, teljes kiőrlésű kenyér bla bla bla stb. Nem? Te is így tudod szerintem. Akkor még pánikbeteg voltam, nagyon súlyosan. Szorongtam. Miután váltottunk, 2 héttel utána drasztikusan csökkentek a rohamok, a szorongás. Megnyugodott a lelkem. Olvastam, hogy tejtermékek, gabonák is okozhatnak pánikbetegséget és akkor jöttem, hogy ezeknek az elhagyása milyen jót tett a szervezetemnek. Nem mértem meg magam, azon a hétfőn reggel amikor elkezdtük, de kövérebb voltam, mint valaha. Nem ilyen szétfolyósan, hanem jó vastag karokkal, combokkal és igen a stressz miatt megjelentek rajtam az úszógumik is, amik nem nagyon volt rám jellemzőek, hiszen mindig is büszke voltam lapos hasamra. Február elsején mértem meg magam először. Akkor már túl voltunk egy egészséges karácsonyon és születésnapon is. Annyira jó érzés volt, hogy nem zabáltam tele magam ezeken az ünnepeken, hanem fitt voltam, vidám és boldog. Amikor először megmértem magam 74,5 kg mutatott a mérleg. Elképettem.  Úristen???? Vajon hány kg lehettem, mikor elkezdtem???? Teljesen ki voltam akadva, mert a célom 65 kg (amit azóta még nem sikerült elérni, mert na szeretek enni:D), de egyben örültem is, hogy igen van eredmény, sikerülni fog. Annyit mondom, hogy szokás szerint nem nagyon hitt benne senki, hogy újra véghez viszem ezt. Nyár elején már csak 70 kg volt, most pedig sikerült levinnem 69 kg-ra:) Nincs már sok, nem mondom, hogy célom a további fogyás, jól érzem magam így is, de a hiúságom nem engedi, hogy megálljak:) Közben persze a mozgás sem maradt ki az életemből. Emlékszem, milyen nehéz volt újra kezdeni. Ki sem merészkedtem a szabadba, bent a szobába nyomtam Rubint Rékát, mondhattok akármit rá, engem ő hozott annyira formába, hogy februárban, amikor elkezdtem újra futni, meg sem kottyant 4 km:) Megerősítette a főbb izom csoportjaimat, feszesebb lettem és természetesen kőkemény hasizmot és feneket varázsolt Nekem:) Minden nyaraláson ott van velem, ugye ilyenkor nem tudok crossfitezni és csinálom, kitartóan és nagyon jó kedvűen, mert szép emlékek kötődnek ezekhez a DVD-khez. Tavasszal lemerészkedtem crossfit edzésre is. Ádám régóta rágta a fülemet, hogy menjek le, de én féltem, hogy mi lesz, ha nem birom, kik lesznek ott?? meg na, mivel maximalista vagyok, féltem, hogy nem bírom végigcsinálni. Életem legjobb döntése volt, hogy lementem és egy remek csapattal edzhettem. Szerelem volt első látásra (persze nem a burpee fúúúj), azóta is csinálom és egy edzést sem vagyok hajlandó kihagyni. Ádámmal külön is edzünk, mert komoly céljaim vannak.... Megtanultam box jumpolni (dobozra ugrás), kötelet mászni, fekvőtámaszozni, nagy súlyokat megmozgatni és büszkén mondom mindig, hogy crossfites vagyok. A crossfit adta meg azt az alakot, amire, most oly büszke vagyok. Nem szabad félni az izmoktól, nagyon jó, ha vannak, pl.: többet lehet enni, mert az izmok elégetik, hiszen külön életet élnek, külön anyagcseréjük van. Nem vesztettem el a nőies formáimat, izmosodtam, formálódtam sokat és annyira örülök, mikor emberek észreveszik, hogy sportoló vagyok:):)

Sosem szabad feladni. Legyen akaraterőd és kitartásod ebben a sötét világban:) Megyek is edzeni, szerintem délután még írok, mert sok mindent szeretnék még elmondani Nektek. Csináljátok meg a muffint és egyetek egészséges édességeket;)

Köszönöm, hogy olvassátok: Dóri

Paleo girl:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése